widget will appear here

Білогородська сільська рада

На осінь 2020 року в Україні заплановано вибори до місцевих органів влади.

Згідно з Виборчим кодексом та Конституцією України, чергові місцеві вибори проводяться в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень рад, голів, старост села, селища, обраних на попередніх чергових місцевих виборах. Єдиними умовами перенесення чергових місцевих виборів можуть бути: введення воєнного/надзвичайного стану або внесення змін у Конституцію щодо визначення іншого терміну повноважень зазначених вище суб’єктів. Однак нині на проведення виборів може вплинути ще один, не передбачений нормативними документами фактор – статистика захворюваності на коронавірус.

15 липня 2020 року – Верховна Рада України призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, які мають відбутися на новій територіальній основі на рівні громад і районів, за новим Виборчим кодексом, який вступив у силу 1 січня 2020 року. Чергові вибори не відбуватимуться на тимчасово окупованих територіях Криму та Донецької і Луганської областей. 16 липня Верховна Рада України проголосувала за Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства». Закон передбачає внесення змін до Виборчого кодексу, Кримінального кодексу та Кодексу про адміністративні правопорушення, законів про ЦВК і Державний реєстр виборців. Окрім того ВРУ затвердила нові райони і ліквідувала старі.

За новим Виборчим кодексом вибори депутатів у місцевих радах, де кількість виборців складає 10 тисяч і більше відбуватимуться за системою пропорційного представництва за відкритими партійними виборчими списками. Право висування списків кандидатів мають лише політичні партії. Відтак безпартійні кандидати не зможуть балотуватися в порядку самовисування, хоча можуть бути висунуті в списку політичної партії.

Участь у розподілі депутатських мандатів братимуть ті партії, які подолають 5% виборчий бар’єр у межах округу, що охоплює територію всієї ОТГ (району або області).

Орієнтовна кількість територіальних виборчих округів об’єднаної територіального громади визначається за уніфікованою схемою: кількісний склад депутатів відповідної ради треба поділити на 10.

Зважаючи на такий територіальний поділ кожна партія формуватиме два типи списків кандидатів – один загальний для всієї ОТГ (району чи області) і декілька окремих для територіальних виборчих округів. До загального списку партії входять усі кандидати, яких партія висунула в межах цілої ОТГ (району чи області) – він називається єдиний виборчий список. Партія самостійно встановлює порядковість розміщення кандидатів у цьому списку. Проте для того, щоб кандидат зміг просунутися хоча б на одну позицію у виборчому списку він має набрати мінімум 25% від виборчої квоти. Інший тип списків, які формує партія, це окремі територіальні виборчі списки, для кожного виборчого округу, куди розподіляються кандидати з попередньо сформованого єдиного виборчого списку (окрім першого номера). Висунуті партією кандидати до місцевої ради не можуть дублюватися в різних територіальних списках. Тому в кожному такому списку буде унікальний перелік кандидатів, з-посеред яких виборці зможуть обирати конкретну особу. В єдиному виборчому списку партії може бути стільки кандидатів скільки депутатів нараховується в місцевій раді. Натомість у територіальних виборчих списках число кандидатів не може бути меншим 5 і більшим 12 осіб. Таким чином, у бюлетені для голосування виборець зможе обирати одного з щонайменше п’яти кандидатів від партії. Щодо гендерних квот партії повинні забезпечити у кожній п’ятірці кожного виборчого списку чоловіків і жінок не менше двох кандидатів.

Текст виборчого бюлетеня включатиме в себе перелік партій (із зазначенням кандидата під першим номером в єдиному списку цієї партії) і пронумерований перелік декількох кандидатів висунутих кожною партією в територіальному виборчому окрузі. Виборець відзначатиме партію за яку голосує і також вписуватиме у трафарет номер кандидата із запропонованого переліку. Важливо розуміти, що виборці в межах одного міста, які належать до різних ТВО, матимуть в бюлетені однаковий перелік партій, але різний список конкретних кандидатів висунутих цими партіями.

Міські, сільські, селищні голови, де виборців менше 75 000 будуть обиратися за мажоритарною системою відносної більшості.
Перемогу здобуде кандидат, який отримав більшість голосів виборців, що взяли участь у голосуванні.

На дільницях на руки будуть видавати чотири бюлетені: за депутата ради об’єднаної громади, голову ОТГ, депутатів районної та обласної рад.

В цій статті ми зупинилися на тих законодавчих аспектах, які діють на сьогоднішній день. Про всі зміни щодо вдосконалення виборчого законодавства, ми будемо й надалі вас інформувати як на сторінках газети “Самовизначення”, так і в соціальних мережах.

Хочу лише додати, що Білогородська сільська виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень забезпечує організацію та проведення місцевих виборів. Члени сільської виборчої комісії здійснюють свої повноваження до сформування на чергових місцевих виборах у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, нового складу сільської (територіальної) виборчої комісії.

Всі питання, які виникли у вас з приводу майбутніх місцевих виборів, ви можете надсилати на нашу електронну адресу: Bilogorodkasvk@ukr.net.

З повагою заступник голови Білогородської сільської виборчої комісії – Литвиненко Лариса Валеріївна.

Попередній

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я  № 223 Про запровадження посилених протиепідемічних заходів на території Білогородської сільської ради у зв’язку із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

Наступний

Протокол про результати проведеного виконавчим комітетом Білогородської сільської ради конкурсу  щодо визначення орендаря комунального майна