widget will appear here

Білогородська сільська рада

Підвищення тарифів на проїзд Київ – Білогородка. Об’єктивна чи суб’єктивна реальність!?

Ситуація з тарифами на перевезення в громадському транспорті продовжує вражати. Початок кожного року – це нова хвиля здорожчання, що помітно «б’є» по кишені. 2018-ий не став винятком – з січня ціни на проїзд в Києві почали підніматися. Область не чекала – 10-го лютого тарифи піднялися і у нас, спричинивши неабиякий резонанс серед населення. «Білогородська Газета» спробувала розібратися у причинах підвищення цін і системі тарифікації.

Нещодавні події

Підвищення цін почалося більше місяця тому, але в столиці. Тоді перевізники почали підіймати ціну на 1-2 грн.. У цій системі існує негласне правило: «Підіймає один – підіймають всі». Перевізники заявили, що здорожчення пов’язано з ціною на паливо, що виросло за останній рік на 27%, до цього ж дописують скачок валюти та підвищення мінімальної заробітної плати. З початку лютого в соціальних мережах почали з’являтися фотографії нової тарифної сітки, що супроводжувалися різкою реакцією і відмовою від користування маршрутом. Так, наприклад, сталося з 720-ою маршруткою, що є головним сполученням «Боярка-Київ» – тарифи там було піднято, в середньому, на 25%, а ціна проїзду з Боярки до Києва тепер становить 20 грн.. Таке підвищення ціни помітилося і на інших приміських маршрутах – на деяких ціна виросла одразу на 7 грн.. Перевізники кажуть: «Ціна на дизельне пальне на початку 2017-го становила 20-22 грн., а зараз – майже 28 грн. і продовжує колихатися. Приблизно на стільки ж підвищилося в ціні мастило, гума та запчастини». Загострення ситуації помітилося і в Білогородці. Одразу ж після  здорожчення проїзду жителями Білогородки було розміщено  заклик: «Шановні мешканці села Білогородка! Запрошуємо Вас приєднатися до акції протесту в зв’язку з підняттям цін на перевезення пасажирів на маршрутах 748 та 749. Планується обговорення подальших дій та збір підписів».  Збір підписів досі триває, а самі активісти націлені на звернення до Київської обласної  державної адміністрації (далі – КОДА) з відповідним проханням відреагувати на ситуцію. Сільська Рада, по останнім даним, теж має наміри долучитися до вирішення цього питання, хоча й не має ніяких прямих юридичних інструментів впливу.

Лист від Білогородської сільської ради, голові Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Хмельницькому О. М. 

Від 16 лютого 2018 р. 

Система

Як працює ця сфера? Для обслуговування певного маршуруту компанії-перевізники змагаються у конкурсі за державний тендер. Організатором конкурсу є КОДА. За вимогами перевізник повинен мати ліцензію на перевезення та достатню кількість відповідних транспортних засобів (в тому числі резервних), тощо.

Ціноутворення і регулювання

З початку 2015-го року Кабміном було прийнято постанову №240 – цим документом було виключено пункт про те, що обласні органи державної виконавчої влади, а також Київська та міськдержадміністрації, можуть встановлювати і регулювати тарифи на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в приміському та міжміському, внутрішньообласному сполученнях. Іншими словами, компанії-перевізники можуть абсолютно незалежно підіймати ціну на свої послуги, виходячи зі своїх особистих розрахунків рентабельності. Незважаючи на це, в КОДА нам заявили: «Ми намагаємося взаємодіяти з перевізниками в цьому питанні».

Що кажуть перевізники? 

Ми поспілкувалися з представниками компаній-перевізників, що обслуговують такі маршрути, як 749, 748, 796 та 824. Ось що вони кажуть з цього приводу: «Спочатку прораховується  кілометраж – це основна позиція в ціноутворенні проїзду. Але справа не в тому. Піднялася ціна по всій області, ми такі не одні. Ця хвиля охоплює всіх, не може бути такого, щоб всі підняли, а один не підняв. Гадаєте, що здорожчення палива та запчастин – це брехня? Сьогодні ми заправляємо одну нашу машину на 600 грн. більше за раз, ніж 3-6 місяців тому., а заправлятися приходиться часто – в середньому по 50-60 літрів на день. Ми намагаємося купувати не на найдорожчий дизель, тому що це сильно б’є по кишені. Але і не на найдешевший, бо такий неякісний дизель зменшує термін експлуатації транспорту. Заправляємося іноді на «КЛО». Це тільки паливо, а є ще запчастини, наприклад, зараз задній міст поміняти на Merсedes Sprinter  – це приблизно 14 800 грн. Два роки тому його можна було купити за 11 000 грн. І це добре, що машина їздить, а якщо, наприклад, задній міст в поганому стані – то це кінець, доводиться машину знімати. І їздиш ось так от, молишся, щоб машина якомога довше проїздила після ремонту. Можеш проїздити так місяць, можеш тиждень, а буває таке, що після ремонту виїхав – і машина відразу зламалася. В середньому раз в тиждень ламається 1 машина. Люди часто перепитують: «Чому ціна підвищується, а умови не стають кращими?». Тут треба згадати про фінансову частину – наприклад, ми не можемо поставити більший за «Спринтер» автобус і вирішити проблему штовханини, оскільки людей на маршруті не більшає, а великі машини з комфортною площею потребують значно більше дизелю. Це нерентабельне, а коли перевізник не рентабельний – він йде страйкувати. Ми розуміємо населення, адже самі страждаємо від підвищення цін. Та ми лише незначна частина більш масштабних подій від яких і залежимо. Тому доводиться балансувати між межею рентабельності та гнівом суспільства».

Далі буде

Питання тарифів не є повністю закритим. Перевізники кажуть, що, можливо, це не останнє здорожчення в цьому році, адже «ніколи не знаєш, коли здорожчає паливо».  Як показує тенденція за останні 3 місяці дизель піднявся в ціні на 3 грн.. Сьогодні він коливається на позначці 27-28 грн., А-95 – на позначці 28-32 грн./літр. «Білогородська Газета» продовжує активно слідкувати за розвитком подій.    

Стаття з газети “Білогородська газета”:

 

Попередній

КП Спортивний клуб "АРТ СПОРТ" Графік відвідування спортивного залу та футбольного поля

Наступний

Інтерв'ю з Тетяною Іванівною ВОЛОТОВСЬКОЮ - завідувачем підстанції екстреної медичної допомоги м. Боярка, до якої входит ППБ с. Білогородка